Hallo Nieuw-Zeeland!

24 oktober 2018 - Muriwai Beach, Nieuw-Zeeland

Hallo Nieuw-Zeeland!

Na een prima vlucht - en skycouch seats: een soort bedbank als stoelen: fantastisch! - met de dreamliner van Air New Zealand aangekomen in Auckland. De doane controle verliep zeer vlot, baggage ook zeer snel gekregen dus voor we het door hadden zaten we al met alle baggage in de taxi naar het hotel.
Doordat we tijdens het vliegen de datumgrens zijn gepasseerd zijn we 22uur in de tijd vooruit gegaan terwijl de vlucht maar 4 uur duurde. Dit is wel een beetje een gekke gewaarwoording maar veroorzaakt gelukkig niet nog een jetlag. We zijn blij dat we daar nu eindelijk vanaf zijn - jetlag viel overigens heel erg mee.

We worden wakker in een zeer zonnig Auckland: een heerlijke dag ligt voor ons. Het hotel ligt midden in het centrum, om de hoek van de skytower en de grote winkelstraat. Toch hebben we allemaal behoefte aan relaxen, dus ff naar de supermarkt, 2 uurtjes slapen, skytower in en rondje door het centrum om te eindigen bij een speeltuintje. En dan tref je een hollander, je maakt n kort praatje, waar komen jullie vandaan etc etc... zit je dus aan t andere eind van de wereld, ontmoet je in een speeltuin in Auckland een dorpsgenoot! Hoe gek! Ja hoor, ook uit Voorschoten. Grappig.

De volgende dag halen we de camper op! Spannend!! Onze roadtrip gaat beginnen! En bovenal, samen 1 volle maand in een camper. Hoe reageren wij als niet-campeerders daarop ....?!? Dat verklappen we nog niet ... ;-)
De camper is ruim en prima. Dus na wat instructies gaan we op pad. Uiteraard eerst inslaan bij de supermarkt en hop hop, op naar Muriwai beach. Een camping bij het strand met zwart zand & de Jan van Genten-colonie. Een tochtje vanuit Auckland van zo’n 50km. Prima om even te wennen aan de camper & links rijden. De kids vinden t allemasl prima (nog wel), want na bocht 3 liggen die al te tukken in hun kinderzitjes.

Het is in Muriwai echt prachtig! Prachtig weer, top camping bij t strand en tussen de bomen! Lekker buiten eten s avonds & zonsondergang kijken aan t strand. En ook nog genieten van volle maan & ondanks de felle maan een prachtige sterrenhemel hier.
De volgende dag vroeg wakker - wat wil je met 2 ukkies-. We evalueren samen de 1e nacht; KOUD!! Wel ff anders dan op de Cook Eilanden. Dus dik aangekleed op pad naar de Jan van Genten colonie, maar zodra de zon zich laat zien is t lekker warm. Fijn, maar nog ff onze draai vinden qua kleding. Jezelf 2x per dag omkleden is niet zo erg, maar met 2 hyperactieve en gezellige moppies wordt t een beetje een gedoetje...
De vogelcolonie stinkt verschrikkelijk (aldus Caspar), maar wat we te zien krijgen is prachtig!! Teveel om hier allemaal te beschrijven, dus ik probeer t kort te houden:
Gewapend met de nieuwe d750 camera lag ik klaar om wat fotos te nemen van n moeder op haar nest met eitjes (nee, heb haar ècht met rust gelaten... maar ze was wel zelf heel fotogeniek pal naast dat viewing platform gaan liggen; ideaal voor de foto!) Komt papa terugvliegen voor de wisseling van de wacht! Dus voor iedereen die dit wel eens van (o.a) pinguins heeft gezien op National Geogrsphic; zo’n hele knuffeldans tussen die twee love birds. Te mooi, te schattig! Camera draaide overuren! En dat pal voor onze neus! Mooi, heel mooi.
Gezien t tragere internet zal ik alleen 1 foto van mijn camera uploaden, de rest zijn fotos van de iphone.
Maar goed, een perfecte start van deze roadtrip. Na Muriwai Beach is de volgende halte Trounson Kauri park; hier sliepen we aan de rand van n prachtig oud kauri-bos (1200 jaar oud zijn sommige van deze kauri’s), van die enorme woudreuzen. Een DOC camping dus heel basic, maar prachtig! Hierover later meer...

1. Maike:
    25 oktober 2018
    Ik reis helemaal met jullie mee Clau!! Wat een fatastische foto's en ik begrijp dat jij soms denkt, help waar zal ik beginnen omdat alles even mooi en bijzonder is!! Heel veel fun daar in Nieuw Zeeland!!
  2. Robert:
    25 oktober 2018
    Fantatisch. Geniet ervan grt
  3. Ingrid Mangelsdorf:
    27 oktober 2018
    Wat een mooi verslag weer en prachtige fotoos. Wij hebben daar ook gewandeld. De kindjes vinden het zeker wel leuk in de camper 😄 groetjes
  4. Tineke:
    28 oktober 2018
    Een superreis. Geniet ervan. Ik geniet met jullie mee.
  5. Loes van der Vet:
    29 oktober 2018
    Geweldig en wat een leuke en mooie foto’s. Veel liefs Tante Loes en Oom Peter💋💋💋💋
  6. Marion:
    29 oktober 2018
    Prima camera en prima fotograaf ! Genieten er van. Mooi, mooi, mooi.
  7. Carla van oostrum:
    1 november 2018
    Heerlijk weer om te lezen!💋💋💋💋
  8. Brigitte:
    1 november 2018
    Wat een mooie foto’s!! En geweldige verhalen... Enjoy!!