Nóg meer watervallen 😂, en op naar de volgende stek
24 juli 2024 - Aurland, Noorwegen
Als je in Noorwegen denkt ‘als je één waterval gezien hebt, ken je ze allemaal…’ , zit je er toch een beetje naast🤣. Er is namelijk altijd weer een mooiere, hogere, bredere, sterkere, diepere, whatever waterval…!🤣. Dus zo togen wij, na de pittige wandeling en klim van de Kinsarvik & Husedalen watervallen, alsnog naar de Vøringsfossen (🇳🇴fossen = waterval); het water valt hier 185meter naar beneden. Wow! Wat een hoogte! En omdat te bewonderen heb je toch wel een béétje stalen zenuwen nodig, want de platforms en de loopbrug om dit natuurgeweld vanaf te bewonderen zijn niet alledaags 😳😱😂.
Anyhow, beoordeel zelf😉.


en de video: Vøringsfossen… wat een hoogte😱
Wij vonden het prachtig, niet alleen de Vøringsfossen, maar ook de weg ernaartoe, langs de Eidfjord.
Na 2 intensieve en actieve dagen was het ook tijd voor wat niksen, relaxen en zwemmen, want qua temperatuur is hier niks te klagen, geregeld zelfs heet. Ook de Noren geven aan dat het bijzonder is. Wij zijn er blij mee 🤩👍🏻.
Onze rondreis gaat na 4 dg in Kinsarvik verder naar Aurland en Flåm, alwaar de wereldberoemde spoorlijn gaat. In 2016 waren we hier ook & vonden het écht de moeite waard om terug te gaan, met 1 kleine aanpassing; we nemen wel de trein omhoog de bergen in, maar niet terug. We hiken en biken de 20km terug bergafwaarts. Dat was intens, maar ook super!!!
Flåm is helaas wel superdruk met de grote cruiseschepen die er aanmeren, maar desondanks is het weer genieten. Maar oh oh, wat een drukte vergeleken bij andere noorse plaatsen.













Video: Hike & bike 1


video: Hike & bike 2

En ja, deze rendierburger smaakte heeeeerlijk. Bijna net zo lekker als de Ferg-burger uit Queenstown, Nieuw Zeeland😉😂
We logeren nu ook in een cabin in the middle of nowhere; heeeerlijk! Het uitzicht zegt genoeg… Deze hytte ligt op zo’n 1000mtr hoogte en is te bereiken via een smalle weg, de Aurlandsfjetten. Deze weg staat ook bekend hier als de ‘Sneeuwweg’,… en vanavond toch maar na een lange dag fietsen naar Flåm, een extra ritje gemaakt omhoog met de auto, opzoek naar sneeuw….. 🤭😄








Morgen vertrekken we richting onze volgende stek: Stryn, een rit van zo’n 4 uur, via fjorden, het water en langs gletsjers. De reis alleen is al prachtig 🤩👋🏻👋🏻



















Dit is nou vakantie