Nóg meer watervallen 😂, en op naar de volgende stek

24 juli 2024 - Aurland, Noorwegen

Als je in Noorwegen denkt ‘als je één waterval gezien hebt, ken je ze allemaal…’ , zit je er toch een beetje naast🤣. Er is namelijk altijd weer een mooiere, hogere, bredere, sterkere, diepere, whatever waterval…!🤣. Dus zo togen wij, na de pittige wandeling en klim van de Kinsarvik & Husedalen watervallen, alsnog naar de Vøringsfossen (🇳🇴fossen = waterval); het water valt hier 185meter naar beneden. Wow! Wat een hoogte! En omdat te bewonderen heb je toch wel een béétje stalen zenuwen nodig, want de platforms en de loopbrug om dit natuurgeweld vanaf te bewonderen zijn niet alledaags 😳😱😂.

Anyhow, beoordeel zelf😉.

IMG_8002IMG_7998
en de video: Vøringsfossen… wat een hoogte😱

Wij vonden het prachtig, niet alleen de Vøringsfossen, maar ook de weg ernaartoe, langs de Eidfjord. 

IMG_7992IMG_7994IMG_8012IMG_8014IMG_8044IMG_8060

Na 2 intensieve en actieve dagen was het ook tijd voor wat niksen, relaxen en zwemmen, want qua temperatuur is hier niks te klagen, geregeld zelfs heet. Ook de Noren geven aan dat het bijzonder is. Wij zijn er blij mee 🤩👍🏻.

IMG_8084IMG_8092IMG_8085IMG_8102IMG_8110IMG_8103IMG_8106IMG_8115

Onze rondreis gaat na 4 dg in Kinsarvik verder naar Aurland en Flåm, alwaar de wereldberoemde spoorlijn gaat. In 2016 waren we hier ook & vonden het écht de moeite waard om terug te gaan, met 1 kleine aanpassing; we nemen wel de trein omhoog de bergen in, maar niet terug. We hiken en biken de 20km terug bergafwaarts. Dat was intens, maar ook super!!! 
Flåm is helaas wel superdruk met de grote cruiseschepen die er aanmeren, maar desondanks is het weer genieten. Maar oh oh, wat een drukte vergeleken bij andere noorse plaatsen.

IMG_8129IMG_8145IMG_8150IMG_8152IMG_8159IMG_8158IMG_8226IMG_8234IMG_8251IMG_8246IMG_8263IMG_8267IMG_8280
Video: Hike & bike 1

IMG_8283

IMG_8297IMG_8315
video: Hike & bike 2

IMG_8325

IMG_2676

IMG_8330
En ja, deze rendierburger smaakte heeeeerlijk. Bijna net zo lekker als de Ferg-burger uit Queenstown, Nieuw Zeeland😉😂

We logeren nu ook in een cabin in the middle of nowhere; heeeerlijk! Het uitzicht zegt genoeg… Deze hytte ligt op zo’n 1000mtr hoogte en is te bereiken via een smalle weg, de Aurlandsfjetten. Deze weg staat ook bekend hier als de ‘Sneeuwweg’,… en vanavond toch maar na een lange dag fietsen naar Flåm, een extra ritje gemaakt omhoog met de auto, opzoek naar sneeuw….. 🤭😄

IMG_8180IMG_8193IMG_8208IMG_8222IMG_8367IMG_8354IMG_8357IMG_8373
Morgen vertrekken we richting onze volgende stek: Stryn, een rit van zo’n 4 uur, via fjorden, het water en langs gletsjers. De reis alleen is al prachtig 🤩👋🏻👋🏻

Foto’s

3 Reacties

  1. Robert:
    25 juli 2024
    Hopi bon.
    Dit is nou vakantie
  2. Caspar:
    25 juli 2024
    Alle’s was leuk er was alleen geen WiFi
  3. Ingrid Mangelsdorf:
    25 juli 2024
    Leuk verslag weer en prachtige fotoos