Aangekomen in het Paradijs, Rarotonga, Cook Eilanden

14 oktober 2018 - Rarotonga, Cookeilanden

Zo, we zijn er!
Aangekomen in het prachtige Rarotonga, het hoofdeiland van de Cook Eilanden. Ons appartement ligt in het zuiden van het eiland aan Titikaveka beach.
Maar voor we hier uit eindelijk waren... tjongejonge!!
Niet de enorme afstand speelde ons parten. Nee..., het waren de vliegtuigmaatschappijen, koffers en weet ik veel wat wat ons nog meer vertraagde. We willen hier natuurlijk niet gaan zeuren, maar bij deze dan toch een korte opsomming van de stressmomentje:
- vrijdag 12-10 s middags.
Terwijl we samen de koffers inpakken krijgen we tig appjes van de KLM; onze vlucht naar LAX voor de volgende dag is geannuleerd. KLM laat weten met n oplossing bezig te zijn.... en een uur later is die er.
We kunnen gelukkig nog dezelfde dag via London Heathrow met Virgin Atlantic naar LAX. Pfew...
-13-10
Heel vroeg naar Schiphol vertrokken en met KLM naar LHR gevlogen. Daar moeten sprinten door Heathrow om de vlucht naar LAX te halen. En dat met 2 kids.... Maar we hebben t gehaald!! En in omze hoofden doemde al op “hmmm, hoe zou t met de baggage gaan...?!?”.
Na een topvlucht met Virgin Atlantic naar LAX met de dreamliner (787-900), een prima ontvangst in LA. We stonden zo buiten na customs en checks. Verbazingwekkend! Maar je raadt t al; 1 koffer ontbrak!
Missing luggage report laten maken & ja hoor, de koffer is getraceerd en komt op de volgende vlucht naar LA; gelukkig nog op tijd om mee te gaan naar Rarotonga! Want die vlucht gaat maar 1x per week!!
De overstap was ruim qua tijd dus even (4 uurtjes)  in het hotel kunnen slapen. Daarna weer naar airport en toen zijn we eindelijk weer herenigd met onze ‘verloren’ koffer.
Wat is het in dit soort gevallen toch fijn dat je dan 3 jaar by Japan Airlines hebt gewerkt. Je weet op dit soort momenten wat er op de achtergrond by airlines gebeurd en je weet redelijk aan welke radertjes je moet draaien om het e e a geregeld te krijgen...
Eindelijk kon de vakantie echt beginnen; de vlucht naar Rarotonga met Air New Zealand was prima. Weer n 787-900. Fijn vliegtuig; lekker modern, fantastische kwaliteit inflight entertainment & echt heerlijk eten aan boord! Zowel Virgin Atlantic als Air NewZealand hebben top kwaliteit geleverd!!
Tja, en dan staan we ineens daar waar onze grote reis mee start; het paradijs! Rarotonga is echt heerlijk laid back, prachtig groen en absoluut een verademing.
Internet is hier traag & afhankelijk van het weer. Heerlijk!!
Het uitzicht vanaf het balkon is fenomenaal en is de moeite waard om de hele dag naar te staren & van te genieten. Fotogeniek hier!!
De weersverwachtig is wat matig; veel regen verwacht, maar het is en blijft de tropen dus ook dat verandert met het moment. En zo’n tropische bui is ook n heerlijke afkoeling want t is hier heeerlijk warm en vochtig.
En hoe gaat t met ons? Behalve wat jetlag gaat t prima. De kids doen het prima. Favoriete bezigheid tot nu toe; op t strand spelen (strand is letterlijk voor de deur!! Happy!) en in t water chillen en kleuren en stickers plakken.
Wat we hier verder gaan doen? Met name uitrusten en genieten. Activiteiten hangen een beetje van het weer af. Dus, we zullen wel zien..! Niks moet, alles mag.
Heerlijke uitgangspositie!!

1. Carla van oostrum:
    15 oktober 2018
    Wat een avontuur!!En leuk zo’n reisblog ik reis met jullie mee!😎😍👍🌴
  2. Maike:
    15 oktober 2018
    Lieve Clau, Enar, Caspar en Sophia, wat fijn dat jullie geland zijn in het paradijs!!! In mijn gedachte zie ik jullie genieten van al het moois. Zalig!!! Enjoy! Liefs XXX
  3. Ingrid Mangelsdorf:
    15 oktober 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn na een aantal hindernissen. Het is echt een avontuur Nu heerlijk genieten met de kids op het strand etc.Heel leuk dat we op afstand mee kunnen genieten. Thanks, bye bye