Hallo Rome, hallo Vaticaanstad,… hallo hitte!!

28 juli 2023 - Rome, Vaticaanstad

IMG_6872IMG_6875IMG_6876IMG_6879IMG_6880IMG_6884IMG_6891IMG_6895IMG_6896IMG_6892IMG_6927IMG_69036f946c82-2294-45dc-bbe8-01b4efe8e403IMG_6921IMG_6938IMG_6941IMG_6946

Wat een entree in de stad 😉: de eerste ‘cazzo’ al naar mijn hoofd geslingerd gekregen toen ik in Rome centrum om de hoek van ons appartement een rotonde op reed… 🙃😂. De oververhitte italiaanse bestuurder van een oude jeep werd niet blij van mijn enthousiaste entree op de grote rotonde nabij Vaticaanstad…. Ik dacht nog te Nederlands; zit je op de rotonde, heb je voorrang (meestal)… nou, hier niet🙃😂! Geeft niet, rustig doorrijden en …. Hoppa! Hallo Rome, daar zijn we dan, weer!! Voor mijn 2e keer, voor Enar en de kids voor het eerst.

Ons appartement zit letterlijk om de hoek van Vaticaanstad; een ideale locatie voor alle uitstapjes, een leuke buurt met genoeg winkels en eettentjes, metro dicht bij en we kunnen 3 minuten voordat al onze uitjes en sightseeing in Vaticaanstad beginnen kruipend de deur uit; even de hoek om en voila… we zijn er. Prettig & praktisch! Ohja en een koel appartement op de 4e etage; heeeeeeel fijn in de enorme hitte die voorspeld is.

We komen aan, pakken onze spullen uit voor de komende week en verkennen de buurt een beetje, zo rond 18:00,… en nog steeds is het zo’n 35 graden. Dat belooft wat voor de komende dagen…

We hebben de komende dagen ontzettend leuke uitjes gepland, gelukkig allemaal heeeel vroeg in de ochtend.
Fietsen door Rome, naar het Colosseum en de Marmertijnse gevangenis, veeeeeeeeel Gelati eten, Pantheon en muntjes gooien in fonteinen, nog mee gelati en als laatste 2 bezoeken in Vaticaanstad; ontbijten in het Vaticaan en dan de Sixtijnse kapel en het Museum bewonderen & een dag later een rondleiding in de SintPieterbasiliek, het beklimmen van de koepel en bekijken van de pauselijke graven in de tombe.
Ohja, en de hitte overleven, doorkomen, uitzitten….. Dus, alleen in de ochtend op pad en ‘s middags na lunch in de ‘siësta’ modus 🤩.

Wordt vervolgd….

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Francie:
    29 juli 2023
    Sound great! Wat een culturele beleving ook voor de kids 👍
  2. Ingrid Mangelsdorf:
    1 augustus 2023
    Leuk om al die bekende plekjes weer te zien Wij vonden
    de Italiaanse chauffeurs heel irritant zo ongeduldig
    Jullie hebben de hitte overleeft 😅