Bergbeklimmen in Sauze d’Oulx & op naar onze volgende locatie

18 juli 2023 - Casarza ligure, Italië

IMG_6501IMG_6506IMG_6512IMG_6513IMG_6522IMG_6530IMG_6534IMG_6537IMG_65412ca4b43b-1303-4b4b-bc49-5fcfb0103106IMG_6547IMG_6572IMG_6587IMG_6590IMG_6597IMG_6601IMG_6596IMG_6602IMG_6598IMG_3778IMG_6612IMG_6616IMG_6617IMG_6619IMG_6623IMG_6621IMG_3783

Wat een klim was het! Maar zo de moeite waard💪🏻. We zijn gaan wandelen en het dorp naar bergmeertje Lago Laune. Het meertje stelde niet veel voor 🤣🙃, maar de rit we naartoe was des te leuker. Wel zwaar voor de kids, maar het is gelukt! Wat een prestatie,… vooral nadat Sophia al na 10 meter riep “Ik ben zooooo moeeeeeeeeee”…. Maar snoepjes, goede muziek en een ijsje als beloning doen wonderen😉. In 2 uur tijd omhoog geklommen en 500 hoogte meters gemaakt, en in 1,5 uur weer naar beneden waar een megalekker ijsje op ons wachtte. De temperatuur op de berg was heerlijk.

De volgende dag  weer bepakt en bezakt uit de bergen vertrokken; op naar de Ligurische kust, naar een agriturismo met zwembad (essentieel met deze temperaturen) in Casarza Ligure, vlakbij Cinque Terre. Prachtig hier! Wel warm 🥲😵‍💫😉☀️.
Vandaag meteen op tijd de trein gepakt om langs 2 van de 5 Cinque Terre locaties te rijden; mooie rit. Cinque Terre staat terecht op de UNESCO werelderfgoedlijst. Wow!! De treinroute gaat dwars door de bergen aan de kust , dus van tunnel naar tunnel met leuk uitzicht direct op zee👍🏻.
Vernazza is het plaatsje waar naar het dorpje uit de Disneyfilm Luca is gemodelleerd. Je herkent het direct terug! Te leuk, schattig, maar o zo druk dorpje.
Na een heerlijke cappuccino staand aan de bar te hebben gedronken, kids een ijsje zijn we wat gaan rondlopen. Foto’s nemen, pootje baden, kaarsjes branden in de kerk,… Te heet en te druk, maar wel leuk. Gelukkig hebben we de foto’s nog… Om de massa enigszins te ontvluchten, op naar een andere van de 5 CT; Monterosso. Hier heeeeeeeerlijke vis kunnen eten terwijl we schuilden voor de zon en de hitte.
Een prima dag, heerlijk afgesloten met een plons in het bad 🤩.
 Leuk dat jullie meelezen, over een paar dagen weer een update 👋🏻.

1. Sander van oostrum:
    18 juli 2023
    Geweldig 🤩 dat dorpje wat een mooie reis nu al 🤙🏻
  2. Arlene:
    18 juli 2023
    Amazing for the kids to see the village that was used as inspiration for the movie Luca. I love almost all Disney movies and would have enjoyed to see the similarities between the real and fictional village. Greetings
  3. Francie:
    18 juli 2023
    Geen last van de tijgermugjes?
  4. Peet:
    18 juli 2023
    Wat heerlijk Clau, lekker genieten met elkaar! Geen lullig visje ook :-)
  5. Ingeborg hoogenboom:
    19 juli 2023
    Wat een mooie foto’s. Maar het is wel erg warm voor jullie. Goed dat het in de bergen iets koeler is. Fijn om even af te koelen. Maar anders is zo’n wandeling ook niet echt te doen. 😁. Geniet
  6. Ellen:
    19 juli 2023
    Ziet er heerlijk uit allemaal!! ⛱️😎🍝🛵🇮🇹
  7. Cherryldine:
    21 juli 2023
    Hopi dushi mes. Genieten guys !!!
  8. Maike:
    31 juli 2023
    Leuke foto’s Clau!! Mooie reis, veel te zien, eten en drinken! Ziet er allemaal fantastisch uit! Nog een fijne reis gewenst in bella Italia!!